فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد اعمال‌قانون ۱۶۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «گودال» مشهد | فرعی خیابان ۱۷ شهریور که بخشی از خندق شهر بود شهروند خبرنگار | درخواست کوتاه کردن سرشاخه درختان برای جبران کمبود روشنایی در کوچه بابک مشهد + پاسخ آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد + فیلم پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود تدوین نقشه‌راه منابع و مصارف حوزه آبی مشهد تا افق ۱۴۲۵ هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۷ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در پل هاشمیه، میدان آزادی و سه‌راه خیام در مشهد (۷ خرداد ۱۴۰۳) رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد: در مورد تغییر اقلیم، نیازمند به‌روزرسانی اطلاعات هستیم ناصحی: اگر تدبیر مدیریت شهری نبود، در سیل دوم مشهد هم قربانی داشتیم تقدیر شهردار مشهد از جمعی از نیروهای امدادرسان شهرداری در سیل کنارک و مشهد + فیلم شهردار مشهد: مدیریت شهری پای کار مردم ایستاده است + فیلم آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار می‌شود حل گره ترافیکی میدان شهید فهمیده مشهد با احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح تسلیت شهردار مشهدمقدس در پی درگذشت مادر مکرمه «سیدحسن نصرالله»
سرخط خبرها

رئیس شورای شهر مشهد: اسفندماه شهدای بزرگی را در جنگ تقدیم انقلاب و اسلام کردیم که اسوه‌های مقاومت بودند

  • کد خبر: ۹۹۸۶۵
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
رئیس شورای شهر مشهد: اسفندماه شهدای بزرگی را در جنگ تقدیم انقلاب و اسلام کردیم که اسوه‌های مقاومت بودند
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اسفندماه شهدای بزرگی را در جنگ تقدیم انقلاب و اسلام کردیم که هرکدام اسوه‌های مقاومت بودند و در جنگ دلاورمندانه نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشتند.

همتی | شهرآرانیوز، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در بیست‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تبریک روز وکلا اظهار کرد: اسفندماه شهدایی بزرگ را در جنگ تقدیم انقلاب و اسلام کردیم؛ شهید حمید و مهدی باکری، شهید همت، شهید برونسی و عباس کریمی از جمله شهدای گران‌قدری بودند که در این ماه از دست دادیم و هرکدام از این عزیزان، اسوه‌های مقاومت بودند که در جنگ دلاورمندانه نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشتند.
وی در ادامه درگذشت خبرنگار پیشکسوت مشهدی، جناب آقای امیریان، را به جامعه رسانه تسلیت گفت و اضافه کرد: روز مهندس را به همکارانم در شورا و عزیزانی که در شهرداری تلاش می‌کنند و کار‌های کارشناسی را به دوش می‌کشند، تبریک می‌گویم.
وی افزود: حقیقتا همه ما مدیون این حوزه هستیم که نسبت به این عزیزان ادای احترام کنیم، البته این همکاران مطالباتی دارند که باید به تعهدمان عمل کنیم.
موحدیان با اشاره به واقعه ۳اسفند کودتای انگلیسی که منجر به شکل‌گیری سلطنت منحوس پهلوی شد، افزود: این خاندان نیم‌قرن مملکت را به قهقرا بردند، سوم اسفند درس بزرگی برای جوانان ماست. افراد پایین‌دست آمریکایی برای کشور ما برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری می‌کردند. امروز خوشبختانه به‌واسطه انقلاب، استقلال خود را به دست آوردیم و  مردم هم این استقلال را پذیرفتند؛ به‌لطف انقلاب ما در مقابل ابرقدرت‌ها و زورگویی‌شان ایستادیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تلاش کمیسیون‌های شورای شهر، لایحه بودجه سال آینده در موعد مقرر به تصویب برسد و به شهرداری ابلاغ شود.

موحدیان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در موضوع بودجه سال آینده باید با دقت بیشتری از سوی شهرداری پیگیری شود، تصریح کرد: همین عدم اطلاع‌رسانی مناسب سبب شده است فضاسازی‌هایی به غلط، نسبت به این مهم و بحث عوارض شاهد باشیم.

وی از شهرداری خواست که کارشناسان هر حوزه به تناسب کار و مسئولیت خود نسبت به تبیین بودجه اقدام نمایند چراکه دستاوردهای مثبتی در انجام تکالیف شهرداری خواهد داشت.

تأمین ارزاق مورد نیاز مردم و زائران به‌صورت ارزان‌قیمت

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه گفت: پیرو مذاکره آیت‌الله علم‌الهدی مبنی بر رساندن ارزاق مورد نیاز مردم و زائران به‌صورت ارزان‌قیمت در صحبت با شهردار مشهد، قرار بر این شد در سال جدید و ایام ماه رمضان ارزاق به دست مردم و زائران برسد.
مسعود رضوی، رئیس سازمان میادین و تره‌بار شهرداری مشهد، با حضور در این جلسه اظهار کرد: ۱۳ جایگاه موقت برای عرضه میوه و تره‌بار، اقلام ضروری و با قیمت تعاونی و مناسب در شهر مشهد ایجاد کردیم که این جایگاه‌ها در مناطق  مناسب شهری و ملاحظات ترافیکی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این ۳۰ فروشگاه ارزاق عمومی، عرضه ۷۰ کالای اساسی و پرمصرف مردم هدف‌گذاری کردیم که در این فروشگاه‌ها کالا‌ها با قیمت عمده عرضه شود. همچنین ۱۴ مرکز فروش میوه و تره‌بار با عرضه ۷ قلم کالای پرمصرف با قیمت میدان‌بار و ۴ جایگاه موقت اطراف حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.
به‌گفته وی، در کمپ باباغدیر نیز پنج جایگاه عرضه کالا با ده درصد زیر قیمت مصرف‌کننده ایجاد خواهد شد، علاوه بر این قرار است در ورودی‌های شهر دو جایگاه از ۲۵ اسفندماه برای زائران تجهیز و کالا‌ها با ده درصد زیرقیمت عرضه شود. با آستان قدس رضوی هم مذاکراتی انجام شد که کالا‌های ضروری در ۵۲ کیوسک آستان قدس رضوی در این ایام با ده درصد تخفیف عرضه شود.
وی گفت: دغدغه‌ای که وجود دارد اینکه چرا عرضه مستقیم محصولات تولیدی نداریم. از تولیدکنندگان دعوت کردیم که هر که تمایل دارد در مراکز شهرداری به‌صورت رایگان حضور و جنس را به‌طور مستقیم عرضه کند که آگهی‌های فراخوان گسترده‌ای از ابتدای سال انجام شده است. با جهاد کشاورزی، فرمانداران شهرستان‌ها، تعاونی روستایی و اتحادیه‌ها مکاتباتی انجام شده است. شهرداری بستری مناسب برای حمایت از تولید دارد که مکانی رایگان در اختیار قرار دهد. در همین راستا پنج درصد فضا‌ها در مراکز شهرداری به‌طور رایگان در اختیار تولیدکنندگان است که محصولات را عرضه کنند.
وی ادامه داد: بهترین مکان‌ها را در حاشیه شهر داریم و تقاضا کردیم قیمت گوشت کشتارگاه مستقیما به دست مصرف‌کننده برسد. در نقاط مختلف فضا‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، شهرداری بستر را با توجه به وظیفه‌ای که دارد فراهم کند تا تولیدکنندگان بتوانند با خدمات ویژه محصولاتشان را در اختیار مردم قرار دهند.

سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، در ادامه این صحبت‌ها گفت: شهرداری آمادگی دارد تا ۱۰۰ مکان را در سطح شهر ایجاد کند تا مردم مایحتاج خود را با قیمت مناسب از تولیدکنندگان دریافت کنند. حتی حاضریم تنخواهی را برای این کار اختصاص دهیم. آقای فرماندار و معاونت خدمات شهری از سوی شهرداری مأمور به این کار شدند. ما محدودیتی برای تأمین زیرساخت و مایحتاج مردم نداریم و به میزانی که دولت این کالای اساسی را تأمین کند، ما هم بستر‌ها را برای عرضه فراهم می‌کنیم.

مصوبات

تصویب طرح تدوین برنامه جامع رویداد مشهد

ماده‌واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، به استناد بند ۶ سیاست‌های اجرایی بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری‌های کشور، ظرف مدت ۲ ماه، نسبت به تدوین و ارائه لایحه برنامه جامع رویداد مشهد با تاکید بر رویکرد‌های زیر، اقدام نماید.

۱. رویداد مشهد هر ساله با عید سعید فطر آغاز و در دهه کرامت (که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت، ولی نعمتمان حضرت رضا (ع) پایان می‌یابد)، خاتمه خواهد یافت.
۲. تهیه و ارایه پیوست‌های برنامه جامع از جمله: پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حمل و نقلی، حقوقی و غیره.
۳. استفاده از ظرفیت‌های تعاملی و هماهنگی با دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله: آستان قدس رضوی، استانداری، دستگاه‌های اجرایی و غیره.
۴. استفاده از ظرفیت‌های مالی و اقتصادی از جمله: حامیان و پشتیبان مالی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی.
۵. نشان سازی (برند) مشهد الرضا (ع) در زمینه گردشگری زیارت به منظور ارتقاء دیپلماسی شهری.
۶. استفاده از ظرفیت‌های داخلی مجموعه‌های شهرداری، از جمله ایجاد تلویزیون اینترنتی توسط موسسه فرهنگی، هنری شهرآرا، برگزاری نمایشگاه بین المللی باموضوعات سوغات، زیارت و غیره.
۷. توجه ویژه به ورزش و جوانان – بانوان و خانواده.
۸. استفاده از فرصت‌های موجود در پهنه‌های شمال و شرق شهر مشهد مقدس.
تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در بودجه سنواتی خود پیش‌بینی نماید.

 تصویب طرح احیای هویت تاریخی و اجتماعی محلات، معابر و میادین شهر

ماده‌واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، در راستای احیای هویت دینی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی محلات، معابر و میادین شهر مشهد مقدس، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و استفاده از منابع موجود، فهرست کلیه عناصر هویتی شهر مشهد مقدس را تهیه و حداکثر ظرف مدت ۲ ماه نسبت به تدوین آئین نامه احیا و ارتقای هویت محلات، معابر و میادین شهر مشهد با رعایت بند‌های زیر اقدام نماید.

۱. تهیه شناسنامه محلات با تأکید بر معرفی هویت دینی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی و قالب هنری متناسب با آن به منظور اکران در محله، مورد توجه قرار گیرد.
۲. ظرفیت‌های اجتماعی محلات اعم از اشخاص (شهدا، ایثارگران، ورزشکاران، هنرمندان و غیره) و نیز اماکن، رویداد‌ها و هرگونه عنصر هویت بخش مد نظر قرار گیرد.
۳. با توجه به اهمیت مشارکت اجتماعی شهروندان، مشارکت شورا‌های اجتماعی محلات در اولویت بندی و معرفی هویت‌های شاخص هر محله در نظر گرفته شود.
۴. آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه در بودجه سنواتی پیش بینی گردد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->